ÚSTECKÉ TRAMVAJE
Historie ústeckých tramvají - příloha dopravního portálu ČNDS
CNDS.CZ
Tématická fotogalerie....


Redakci se podařilo získat povolení ke zveřejnění dvou dosud nepublikovaných fotografií, konkrétně vozu T2 - na trati do Trmic a ústecké "pionýrky" - Revoluční ulice.
Vozy Tatra T2 e.č. 152 (v předu) a 151 při technicko-bezpečnostních zkouškách roku 1960 v Trmicích na Václavském náměstí. Vůz 152 je dnes zpět v Ústí nad Labem a bude rekonstruován do původní podoby tj. jako na tomto snímku.
Vůz MT6 e.č. 105 u smyčky Bukov (dnes Rondel). Krásný detail čela vozu ještě v obousměrném provedení zhruba na místě, kde trať směr Všebořice (Telnice) přecházela v jednokolejnou. Za pozornost stojí rovněž provedení sloupů ve středu vozovky (dnešní Masarykova ul.). Toto místo bylo rovněž svědkem tragédie, kde se souprava linky č. 1 střetla se sloupem a protijedoucí soupravou poté, co ji selhal při sjezdu z Telnice brzdný systém
Smyčka v Neštěmicích a MT6 e.č. 109 s neznámou T2. Toto místo se změnilo téměř k nepoznání. Vzhledem k panelové výstavbě nezbyl po tramvajové smyčce ani náznak. Foto č. 2 je rovněž smyčka v Neštěmicích tentokrát z jiného pohledu 6 MT e.č. 113 + VV 17.
Linka č. 6 končila smyčkou v prostoru mezi divadlem a tehdejší hlavní poštou. Dnes, kdy Ústí vládne trolejbusová trakce, tato "historicky" osvědčená smyčka přímo v centru města znatelně chybí.
Barevné fotografie z již nostalgické jízdy ústeckých tramvají. Dne 2.6.1970 se naposledy objevily tramvaje v ústeckých ulicích s přáteli ústeckých tramvají.
© 2004-2018 Ústecké tramvaje - všechna práva vyhrazena, šíření materiálů pouze se souhlasem autora!
::Úvod ::Redakce ::Kontakt