ÚSTECKÉ TRAMVAJE
Historie ústeckých tramvají - příloha dopravního portálu ČNDS
TRAMVAJE.USTECKETRAMVAJE.COM
Zimní idylka
Počasí, obzvlášť však sníh, kterého si ústecká doprava užila tuto zimu opravdu v hojné míře, nepůsobí problémy pouze současným autobusům a trolejbusům, ale působil je i kdysi zrušeným ústeckým tramvajím. Obzvlášť na lince č.1, tj. na trati do Telnice, byly tyto problémy nejmarkantnější. O tom svědčí i některé ze snímků, uveřejněné v reportáži o výročí telnické trati (článek zde). Dnes se vrátíme o několik desítek let nazpět, kdy se na několika snímcích můžeme přesvědčit, jak se sníh z kolejí odklízel kdysi.


Doplněno dne 10. ledna 2009

K doplnění této aktualizace po téměř třech letech mě inspirovalo současné zimní období a také několik nových fotografií, které zachycují pracovní tramvajový vůz ev.č. 81 buď s klasickou radlicí (která zřejmě mohla sloužit i k jiným účelům, než k odhrnování napadaného sněhu - např. ke stavebním) nebo sněžným pluhem. Začněme tedy nejdříve s přehlídkou fotografií tohoto vozu s radlicí, kterou byl po sklopení sníh odhrnován zřejmě na levou stranu ve směru jízdy - tedy ke středu dvoukolejné trati, kde takto nahrnutý sníh zřejmě nepůsobil tak velké obtíže motoristům. Všechny tyto snímky pocházejí od mě neznámých autorů z předlické vozovny.


No a na závěr tedy ještě přehled několika fotografií pracovního vozu se zavěšeným sněžným pluhem.


Kdo z vás je natolik technicky vzdělán, že by byl schopen z uveřejněných snímků vyčíst či zjistit a i následně popsat způsob činnosti tohoto zařízení? Napište nám o tom na DF, redakce se těší na vaše názory.

Doplněno dne 25. prosince 2010


::Úvod ::Redakce ::Kontakt