ČESKÉ NEZÁVISLÉ DOPRAVNÍ SDRUŽENÍ
Czech Independent Transport Association, Tschechischen unabhängigen Verkehrsgesellschaft
WWW.USTECKETRAMVAJE.COM
Ústecké tramvaje - Archiv zpráv z úvodní stránky - rok 2005
Výročí ukončení provozu na Telnici
(31. 12. 2005 , Jirka Šich)
Posledního prosince roku 1955 byla zrušena jedna z nejhezčích tratí ústeckých drah .. zde je pokračování
Tramvaj e.č. 21
(08. 12. 2005 , Vladimír Jiroudek, ČNDS)
Velmi pohnutou historii má bývalý ústecký vůz e.č. 152, který si během svého působení stačil projet 3 tramvajové provozy, zahrát ve filmu, vrátit se na skok do Ústí nad Labem, aby se v roce 2005 dočkal důstojného vyřazení z provozu (info viz. níže). Dnešní informace se týká převozu tohoto vozu na oslavy 145. výročí DKV Ústí nad Labem, kdy tento vůz sloužil, jako mobilní výstava. Ne náhodou v místech kde byl v roce 1971 vagónován na svou dlouholetou službu do Ostravy. Fotografie Vladimíra Jiroudka zachycuje okamžik, kdy byl vůz zařazen do vlaku, směr Ústí n. L., na libereckém nádraží..
Změna domény
(15. 11. 2005 , Petr Ježek)
Vážení čtenáři. V souvislosti s rozsáhlými změnami ve strukturách ČNDS jsme přistoupili ke změně domény (internetové adresy) i u "Historie ústeckých tramvají". Proto se setkáváme zde na http://tramvaje.cnds.cz, kde se díky většímu prostoru dočkáte brzy fotografií v lepší kvalitě. Protože půjde o průběžnou změnu, některé odkazy jsou směrovány na původní stránky ÚT. Děkujeme za pochopení celé situace a věříme, že se sem brzo opět vrátíte.
Tramvaj e.č. 21
(7. 11. 2005 , Petr Ježek)
Ústecko-liberecký vůz 21 stále stojí ve liberecké vozovně. Jak jsme se dozvěděli čeká na převoz do Ústí nad Labem, kde bude, spolu s motorovým vozem e.č. 98 sloužit ústečanům jako kavárna. Oba vozy budou umístěné na střekovském nábřeží. Vnější stav vozu na fotografii Petra Šaška dne 17.10.2005.
Záchrana Bovery e.č. 98
(15. 6. 2005 , Petr Ježek)
V úterý jsme obdrželi na redakční mail následující zprávu: "Podařilo se mi koupit poslední Boveru č.98. Dan Charvát". Nezbývá nežli zkonstatovat, že dobrá věc se podařila. O dalším osudu tohoto vozu Vás budeme s největší pravděpodobností brzo informovat.
Liberec - poslední jízda soupravy T2R e.č.21 (ex ÚL 152) a 20
(4. 6.2005 , Petr Ježek)
Ve středu 1.června u příležitosti dne dětí naposled vyjela v Liberci do provozu souprava 21+20. Dopravní podnik nám potvrdil, že obě T2 se tak symbolicky rozloučili s provozem v Liberci. Zároveň byla potvrzena naše poslední informace, že "naše" jedenadvacítka se vrátí zpátky do Ústí nad Labem!! Stane se tak po 34 letech. Podle nepotvrzených informací bude stát někde na Střekově a sloužit jako restaurace, stejně jako je tomu u některých pražských tramvají.
Zbytky kolejí
(21. 5. 2005 , Jan Maxa)
Na křižovatce Masarykovy a Pařížské ul. dělníci našli jedno tramvajové pole a potichu skončilo ve šrotu, ale dle důvěryhodných zdrojů jsou dvě pole v prostoru křižovatky u Vladimíru. Nepočítá se však s jejich záchranou.
::Úvod ::Redakce ::Kontakt