ÚSTECKÉ TRAMVAJE
Historie ústeckých tramvají - příloha dopravního portálu ČNDS
TRAMVAJE.USTECKETRAMVAJE.COM
Ústecké tramvaje a bombardování města

V dnešní aktualizaci si připomeneme bombardování města, které spojenecké letectvo provedlo ve dnech 17. a 19.4.1945 – tedy před 61 lety – a provoz ÚT po této, pro město Ústí nad Labem, jistě tragické události.

Z důvodu množství trosek byla v této době v jižní části centra města přerušena pouliční městská dráha, jedna z dochovaných vzpomínek připomíná, že výbuch jedné z bomb ohnul koleje tramvaje tak, že trčely vysoko do výše. Po bombardování se tramvaje významnou měrou podílely na odklízení trosek, kdy za pomoci nákladních vozíků na přepravu sypkých hmot byly trosky z míst v blízkosti tramvajových tras odváženy jak pracovními a nákladními tramvajemi, ale i osobními motorovými vozy. V době na konci války i v době poválečné, kdy byla nouze o automobily i o pohonné hmoty, byl tramvajový provoz nenahraditelný především pro již zmiňované odklízení trosek, ale i zásobování.

Na několika starých fotografiích si připomeňme tramvaje, projíždějící mezi ruinami bývalých budov v centru města, ale i již zmíněné tramvajové nákladní vozíky, přistavované k naplnění v místech největšího množství trosek. Na snímku v poslední řadě je kresba s tramvají na jednom z obrázků cyklu litografií Zbořené město Alfreda Piffla z roku 1946, nesoucí příznačný název A život jde dál!, jež vlastně předznamenává další vývoj města i obnovení provozu ústeckých tramvají v centru města.



Přidáno 19.4.2008----------Přidáno 23.2.2013


Přidáno 18.4.2015


Přidáno 18.4.2016



Podělte se o své dojmy či názory k tomuto tématu na našem DF, nebo na naší stránce na .


© 2004-2016 Ústecké tramvaje - všechna práva vyhrazena, šíření materiálů pouze se souhlasem autora!
::Úvod ::Redakce ::Kontakt