Z Teplic k hranicím aneb do Krušných hor přímo i oklikou
Linka 580530, Osek, náměstí - Dlouhé Louky, kterou nově od 1.7. 2007 provozuje Dopravní podnik Ústeckého kraje
částečně "zalepuje" mezeru cyklobusu po zastaveném provozu na lince 580550 na Moldavu a zároveň rozšiřuje možnosti cyklistů
z jiných směrů. Linka totiž nevyjíždí přímo z Teplic, ale
až z Oseka takže si výletníci musí trochu přivstat a vyrazit na cestu dříve. Provoz zajišťuje jeden pár spojů, který vyveze z Oseka
na Dlouhé Louky.
I když se může zdát možná nelogické zavádět cyklobus mimo větší města má spoj smysl, protože Osek je pro aktivní
cyklisty dostupný jak z Teplic tak ještě výhodnější pro cyklisty z Litvínova a spoj o délce 9 km plní funkci všech cyklobusů
v Krušných horách - vytáhne cestující na hřebeny.
Z Dlouhé louky lze pak pokračovat po cyklotrase číslo 3011 směrem na Moldavu s napojením na "Krušnohorskou magistrálu"
směrem na vodní nádrž Fláje či na Cínovec a dále.
Dá se říci, že cyklobus tak částečně oživil provoz na lince 580530 Duchcov, kino - Dlouhá Louka byť z její trasy a zastávek zbylo pouze
torzo jednoho páru spojů s nástupní a výstupní zastávkou a jízdní dobou 15 minut. Pro cyklistiku je však tento spoj smysluplný.
Linkou MHD číslo 31, Teplice, Hlavní nádraží - Cínovec, České pomezí, kterou provozuje Dopravní podnik Teplice s.r.o. se dopravíte
okamžitým stoupáním vysoko až na hranici Ústeckého kraje a Svobodného státu Sasko (CZ/D) odkud máte hned několik atraktivních možností na
další cíl své cesty. Po Krušnohorské magistrále směrem k Moldavě nebo na druhou stranu ke Komáří vížce a na Děčínsko, případně lze zvolit
jinou trasu a to směrem k Altenberku a oklikou se vrátit přes Fojtovice.
Cyklobus je v provozu již od roku 2001 a jedná se o velmi oblíbený spoj. V provozu je o sobotách a nedělích s 2 páry spojů, které zajišťuje
městská Karosa B732 s vlekem na jízdní kola.
Výhodou linky je především logičnost trasy, kdy splňuje to zásadní - rychlé spojení z centra města na hřebeny hor, kdy během 25 minut překoná
14 km stoupání přes Dubí po známé E-55 z motoristické statistiky známé nehodami kamionů nezvládajících vysoké převýšení při klesání.
Jako určitou nevýhodu lze označit výši jízdného, která je však nezbytná pro zabezpeční provozu linky. Na lince č.31 neplatí běžný tarif, ale
platí se 20,- Kč za osobu a 20,- Kč za jízdní kolo. Dále je potřeba si připravit drobné na odbavovací systém MHD Teplice (do pokladny) a
nebo mít čipovou kartu nabitou i jako elektronickou peněženku.
Linka by podle jízdního řádu měla být v provozu od 1.května 2007 což v praxi znamená, že první spoje vyjedou až v sobotu 5. května.