ČESKÉ NEZÁVISLÉ DOPRAVNÍ SDRUŽENÍ
Portál redakce stránek Ústecké Tramvaje a Ústecká Městská Doprava
WWW.USTECKETRAMVAJE.COM
Ústí nad Labem

Archiv novinek - 2005

Trolejbusová výluka 17.12.2005
(Vít Čepický)
Dnešní reportáží se vrátíme do roku 2005. 17. prosince 2005, pár dní po otevření výletního zámečku Větruše v Ústí nad Labem, jsem se vydal na jeho obhlídku. Protože ten den bylo krásné sněhové počasí a byla zavedena NAD, neváhal jsem a vyrazil vyrobit i pár snímků zasněžených autobusů. Zima dokáže být opravdu krásná... POKRAČOVÁNÍ ZDE...
Ukončení výluky
(28.12.2005 , Petr Šašek)
Od 27.12.2005 se opět linky 3 a 17 vrátily do původní trasy. Náhradní zastávky u Městských lázní jsou zrušeny. Autobusy tak již používají nově vybudovanou silnici přes Špitálské náměstí.
Vyřazení autobusu
(20.12.2005 , Petr Šašek)
Dnes byl vyřazen autobus Karosa B 731.1663 ev.č. 4 (SPZ ULA 58-44). Tento autobus nebude dále prodán, ale s největší pravděpodobností rozebrán na náhradní díly. Je to první autobus vyřazený ze série vozidel 1-9 dodaných v roce 1994.
Zahájení provozu SKIBUSu
(19.12.2005 , Petr Šašek)
Dne 23.12.2005 vyjede poprvé opět SKIBUS spojující město Ústí nad Labem s lyžařským areálem Zadní Telnice. Novinkou pro letošek, je zřízení nové zastávky v Telnici a to u železničního nádraží (trať 132 Děčín - Oldřichov u Duchcova, tzv. kozí dráha). Linka bude v provozu jen o víkendech (večerní spoj v pracovní dny je zrušen). Časy odjezdů od Divadla jsou v 8:30, 10:00, 13:00, 15:30 a ze Zadní Telnice pak v 9:10, 12:00, 14:30, 16:30. Jízdní doba je 30 minut.
Provoz je prozatím naplánován na 23.12.; 27.-30.12.2005; 7.-8.1.2006 a pak každou sobotu a neděli (v případě dobrých sněhových podmínek). Linka nebude v provozu ve dnech 24.-26.12.2005; 31.12.2005 a 1.1.2006.
Posunutí výhybky v Hrnčířské ulici
(17.12.2005 , Petr Kocman, Petr Šašek)
Dnes se uskutečnila další plánovaná výluka trolejbusové dopravy. Důvodem bylo posunutí výhybky pro směr Důlce a Uhlozbyt. Nová výhybka není dálkově ovládaná a je s úhlem odbočení 10°. Prozatím se nové tahové výhybky do Ústí nějak nedostali a zřejmě hned tak nedostanou...
18.12.2005 - doplněny fotografie z dnešní výluky.
Výluka na lince číslo 19
(14.12.2005 , Petr Kocman)
Od pondělí 14.11.2005 probíhala výluka na lince 19, která jezdila přes ulice Veslařská a Nový svět. Důvodem uzavírky byla oprava nadjezdu nad železniční tratí 090. Výluka byla jen v jednom směru a to směrem z Neštěmic do centra. Dne 13.12.2005 byla tato výluka ukončena a linka 19 opět jezdí po Opletalově ulici v obou směrech.
Výluka v Trmicích
(07.12.2005 , Petr Šašek)
Dnes probíhala výluka v Trmicích. Kvůli dostavbě napojení příjezdové komunikace na dálnici, byl uzavřen podjezd v Zámecké ulici (mezi zastávkami Gogolova - Zámecká) a proto autobusy byly odkloněny přes Václavské náměstí, dále u trmického hřbitova odbočily pod další podjezd dálnice a pokračovali zadem okolo Teplárny ke konečné Důl 5. květen. Odtud pak do zastávek Elektrárna a Zámecká, kde byly provizorně odstaveny. Zpět jeli přes stejnou trasu. Spoje linky číslo 19, jedoucí z Koštova přes Důl 5. květen byly při jízdě k Dolu 5. květen odkloněny ihned a pokračovali po objízdné trase a teprve cestou zpět do centra obsloužily zastávku Václavské náměstí.
Výluka na Mírovém náměstí
(05.12.2005 , Petr Šašek, Petr Kocman, Martin Čepický)
V neděli proběhla opět jedna z celovíkendových výluk, kvůli přestavbě centra města. Při této výluce byly převěšeny trolejové dráty z jedné části vozovky (před obchodním domem Sever) do "protisměru" kde byly zbudovány i přístřešky a dočasná stanice. Nynější hlavní práce se proto přesunou právě před obchodní dům Sever, kde vznikne nové dláždění chodníků a hlavně také nová definitivní poloha vozovky, která bude pak používána trolejbusy.
Páteční sněhová kalamita
(29.11.2005 , Jiří Šich)
Několik postřehů k páteční situaci z pohledu cestujícího. Trocha sněhu nadělala dost neplechy – viz foto. Snímky jsou pořízeny v pátek asi v 9.20 hodin na Novosedlickém náměstí na Střekově. Celkem zde čekalo 6 autobusů na posyp, protože dolů byla silnice jako klouzačka. Již cestou nahoru měl autobus veliké potíže vyjet ze zastávek, hrozně to klouzalo. Také v tunelu za střekovským nádražím to bylo kritické, auta ujížděla z kopce samovolně.
O celé situaci jsme se mohli v sobotním denním tisku dočíst TOTO...
Nedělní výluka
(14.11.2005 , Petr Kocman)
V neděli proběhla další ze série výluk v centru města. Tentokráte byly nahrazeny všechny trolejbusové linky autobusy, protože se uskutečnilo převěšení na nově vystavěné sloupy na začátku Hrnčířské ulice (směrem od křižovatky Předmostí).
Nehoda
(10.11.2005 , Vít Čepický)
Na křižovatce ulic Masarykova a Šaldova se ve večerních hodinách dne 10.11.05 stala vážná dopravní nehoda. Osobní automobil se střetl s dodávkou, silnice byla po určitou dobu zcela uzavřena. Protože ulicí Masarykova prochází páteřní trolejbusová trať (54, 56, 60), musela nehoda logicky postihnout MHD. Jak se situace řešila: trolejbusy linek 54 a 56 se otáčely na Klíši. Na lince 60 (v sedle tři pořadí) byly pozorovány dva autobusy NAD, které jely po bývalé trase linky osm, tedy směrem na Klíši a poté Šaldovou ulicí. Doprava do Všebořic byla operativně vyřešena jedním autobusem na NAD označeným číslem 54 bez cílové stanice, dále pak zatahující vozy linky 53 pokračovaly s cestujícími z konečné Mírová po nové bukovské trati do Všebořic. Více již na následujících fotografiích.
Co píše ústecký denní tisk o tramvajích...
(07.11.2005 , Petr Ježek)
Poměrně zajímavé věci se mohli čtenáři sobotního denního tisku (5.11.2005) dozvědět z úst tiskového mluvčího města Milana Knotka. To, že na střekovském nábřeží budou dva tramvajové vozy z bývalého ústeckého provozu je zajímavé, nicméně ani jeden z těchto vozů nikdy nebyl vůz vlečný. Jedná se o motorové vozy GTM4 (ústečany přezdívaný jako "Bovera") e.č. 98 a současný liberecký vůz Tatra T2R e.č. 21 (ex. Ústí 152). Věřím, že toto naprostému laikovi nepřijde důležité, ale tvrdit, že již zmíněný vůz Tatra T2 e.č. 152 vozil cestující ještě v roce 1971 je čirá mystifikace. Je totiž všeobecně známo, že provoz tohoto typu vozu v Ústí nad Labem skončil posledním lednem roku 1970, přičemž celý tramvajový provoz ukončil svou historii 1. června 1970. Více na stránkách Ústecké tramvaje
Víkendová výluka
(31.10.2005 , Jan Maxa)
O víkendu proběhla výluka na trolejbusových linkách číslo 51, 52, 54, 55, 56 a 60. Důvodem pro tuto výluku bylo posunutí křížení v zastávce Hraničář.

Doplnění fotografií z 01.11.2005.
Linka číslo 10
(24.10.2005 , Petr Šašek)
Od úterý 1.11.2005 je opět v provozu linka číslo 10. Prozatím je to pouze administrativní provoz, protože na Telnici zatím žádný sníh neleží. Ukončení provozu tohoto SKIBUSu je naplánováno na 26.3.2006.
Linka číslo 20
(24.10.2005 , Petr Šašek)
V pátek 28.10.2005 bude provoz linky jako v sobotu a neděli. Letošní ukončení provozu na CYKLOBUSu je k 30.10.2005. Nyní jen můžeme očekávat s prvním sněhem a otevřením zimního areálu zahájení provozu na druhé sezónní lince číslo 10.
Nové sloupy v Hrnčířské ulici
(20.10.2005 , Martin Čepický)
V rámci 1. etapy revitalizace městského centra se za chladného večera 19. října vztyčily k nebi tři sloupy, na které se přesunou převěsy, dosud zachycené na okolních domech. Jedná se o tři ocelové hranaté sloupy, natřené do tmavě šedé. Díry pro kabeláž a nástavce na konci sloupu nasvědčují tomu, že na sloupech bude i veřejné osvětlení.
Výluka
(16.10.2005 , Petr Šašek)
Dnes probíhala trolejbusová výluka v síti MHD Ústí nad Labem. Zpočátku byly nahrazeny všechny trolejbusy. Důvodem bylo navrtávání sloupů trolejového vedení v Hrnčířské ulici. Dopoledne byly vypraveny trolejbusy na linkách číslo 52, 54, 60 a 62.
Nadále autobusy zůstaly na linkách číslo 51, 55, 56 a 57. Důvodem byla pokládka nového živičného povrchu v místech "Pět oblouků". Práce byly ukončeny po půl čtvrté.
Rozšíření dopravy
(14.10.2005 , Petr Šašek)
Od neděle 16.10.2005 bude na lince číslo 13 rozšířena možnost cestovat od Divadla do Svádova obce, novým prodlouženým spojem, s odjezdem ve 23.05 hod. Zpět ze Svádova pojede spoj ve 23.22 hod. s ukončením u Divadla. Tento spoj je vstřícným krokem, jelikož spojení do Svádova nebylo, z historického hlediska, dlouhodobě zajištěno spojem po 23 hod.
Odtah trolejbusu
(16.9.2005 , Petr Šašek)
Dnes byl zajímavý den na události v MHD, které měly neblahý vliv na přesnost v dopravě. Nejprve německý kamion zablokoval podjezd před Globusem a následně se stala dopravní nehoda na kruhovém objezdu pod Větruší. Na lince číslo 3 bylo zpoždění dvou-třech spojů asi tak 15-20 minut. S tím souviselo i zpoždění náhradního spoje na lince číslo 62, namísto rozbitého vozu e.č. 403.
Další překvapení bylo ve městě, kde už stála Tatra, která se připravovala odtáhnout nepojízdný vůz e.č. 503.
Putujeme historií Ústecka
(10.9.2005 , Petr Šašek)
V rámci tohoto projektu se uskutečňuje akce "Dny evropského dědictví". Tento projekt má za cíl přiblížit všem zájemcům nejen historii, ale i kulturní a přírodní bohatství našeho regionu.
Součástí je i doprava do vzdálených míst, která je provozována bezplatně. V provozu jsou dvě linky spojující centrum města s Velkým Březnem a Zubrnicemi, druhá trasa je taktéž vedena z centra, ale směřuje přes Hrad Střekov do Církvic. Provoz první linky je ve dnech 10.-11.9. a 17.-18.9. s odjezdy od Divadla v 10, 11, 13, 14, 15 a 16 hodin. Druhá linka je v provozu pouze ve dnech 10.-11.9. s odjezdy v 9, 10, 14:30 a 16 hodin.
Trolejbus Škoda 9Tr
(10.9.2005 , Petr Šašek)
Dnes, tedy po roce od poslední návštěvy, jezdí opět v Ústí nad Labem trolejbus Škoda 9Tr28HT č. 105 z DP Teplice. Spatřit jej můžeme na vložených spojích směřujících k hypermarketu Globus v Trmicích. Odjezdy trolejbusu jsou každou hodinu z centra do Globusu a zpět.
Zajímavá situace v Revoluční ulici
(5.9.2005 , Jan Maxa)
"Nejsem šotouš" říkám si když chodím a fotím realitu našeho života. Nedělám jen dopravní fotografie a nelítám každý den s plánem udělat 125 snímků. Přesto již akceptuji ten, každému dopravnímu fandovy známý výraz "šotoušení" a tedy i já občas zašotouším nějaký ten snímek. Ústí nad Labem nyní momentálně prochází v samotném centru nebývalou stavební aktivitou srovnatelnou s 80léty minulého století, kdy bylo to samé centrum likvidováno socialistickou výstavbou. Nyní se konečně začíná desetiletí trvající stav proluk a architektonické zrůdnosti napravovat. Leč to vyžaduje zásah do běžného života Ústečanů a to včetně projevů na plynulosti MHD. Pokračování .....
Výměna výhybky u Hraničáře
(1.9.2005 , Vít Čepický)
Aktualizace zprávy z 29.8.2005: Porouchaná výhybka byla zcela vyměněna za novou od firmy Esko. Samozrejme bylo by mylné domnívat se, že byla vyměněna výhybka celá, jen samotné výhybky byly vyměněny a nová "rychloprůjezdová" byla přimontovaná ke stávajícím trubicím a v kombinaci s původním křížem nepřinesla žádné zrychlení dopravy.
Autobus Irisbus Citelis v Ústí n. L.
(31.8.2005 , Ústecký deník)
Předlice - Zkušební jízdy v novém nízkopodlažním autobusu Citelis mohou dnes a zítra absolvovat ústečtí cestující. A to v případě, že pojedou linkou číslo sedmnáct na Střekov. Právě na tuto trasu totiž vedení ústeckého Dopravního podniku (DP) nasadí zapůjčený autobus z Karosy Vysoké Mýto. Citelis je vylepšenou a zmodernizovanou verzí současných Citybusů. Podle mluvčího ústeckého DP Jana Relliga, který včera autobus do Ústí přivezl, je vozidlo zcela klimatizováno, má čtyřstupňovou převodovku a moderní kabinu řidiče. "Z boku je Citelis podobný Citybusu, předek a zadek vozidla je ale odlišný. Tento typ je navíc celý nízkopodlažní, kdežto Citybus má nízkopodlažní jen přední část vozidla. Autobus navíc zaručuje maximální pohodlí pro cestující i komfort pro řidiče," řekl Rellig.
Současná cena autobusu Citelis se pohybuje kolem 5 800 000 korun. Vedení dopravního podniku pro letošek neplánuje, že by ho koupil. Podle výkonného ředitele DP Pavla Havránka na to nejsou finance. "Proto letos ani nepočítáme se žádnou obměnou vozového parku," uvedl Havránek.
Cestující nyní na Ústecku vozí celkem 39 nízkopodlažních Citybusů, z nichž 4 jsou kloubové. Ve vozovém parku ale slouží i staré Karosy včetně repasovaného cyklobusu.
Změna od 1.9.2005
(31.8.2005 , Petr Šašek)
Od 1. září budou uskutečněny malé změny v dopravě. Asi nejdůležitější je zřízení nástupní zastávky pro linku 62 u Globusu v prostoru výstupní zastávky. Tato změna byla uskutečněna na základě návrhu seniorů.
Dále budou od 1.9. opět v provozu linky číslo 14, 58 a 59. Na lince číslo 9 dojde k posunu ranního spoje tak, aby byl lepší přípoj v zastávce Střekov II. na linku číslo 3. Spoj nyní pojede ve 4.37 Divadlo - 4.56 Nová Ves - 5.00 Kojetice.
Změna na linkách 3 a 17
(30.8.2005 , Petr Šašek)
Od dnešních devíti hodin dochází k přesunutí zastávek pro linky číslo 3 a 17. Důvodem této změny je začínající rekonstrukce Špitálského náměstí. Zastávka Divadlo bude společná s linkami jedoucími na Předlice (6, 12, 57, 62). Pro směr na Střekov bude zastávka Divadlo beze změny. Náhradou za zrušenou zastávku u Hraničáře, bude nově umístěná zastávka u Městských lázní v Panské ulici. Změny budou trvat do odvolání.
Zbořená zastávka
(29.8.2005 , Petr Šašek)
Dne 26.8.2005 byla zbouraná zastávka v Předlicích na Náměstí Prokopa Velikého, která již nebyla využívána. Tuto zastávku kdysi využívali nejen linky MHD (12, 13, 16), ale i ČSAD. O zbourání zastávky se podělil primátor města Petr Gandalovič se svým zástupcem Janem Kubatou. Tímto byl splněn slib, kterým se primátor zavázal.
Rozbitá výhybka u Hraničáře
(29.8.2005 , Vít Čepický)
Dnes okolo poledne se porouchala výhybka u Hraničáře. Uvízla v poloze na Všebořice, tzn. že linky 51, 53 a 55 musely v zastávce bidlovat. Bohužel se zdaleka nejedná o první poruchu této výhybky a nabízí se otázka, proč se v Ústí stále staví výhybky konstrukčně několik desítek let překonané. Pořizovací náklady rychloprůjezdových výhybek se jistě díky hospodárnému fungování (trolujbusy nemusí přibržďovat a hned se zase rozjíždět) a menší poruchovosti brzo vrátí, nebo alespoň smažou rozdíl oproti levnějším, ale zastaralým výhybkám. Jenže co je v ostatních městech naprostou samozřejmostí (Pardubice, ale třeba i Teplice), je v Ústí stále utopie. O čemž nás přesvědčují nejnovější výhybky na nové trati okolo Masarykovy nemocnice.
Zajímavá výluka (part 3)
(29.8.2005 , Petr Šašek)
Dokončení reportáže o probíhající výluce ve dnech od 20. do 28.08.2005. V této reportáži se dozvíte vše podstatné z dění okolo této výluky. Pro lepší orientaci je reportáž rozdělena na dvě části: první pro dny od 20.-25.08.2005 a druhá část pro dny: od 26.-28.08.2005
Zajímavá výluka (part 2)
(22.8.2005 , Petr Šašek)
Informace o výluce sledujte v rubrice Reportáže, kde budou aktualizovány informace z každého pokroku při výstavbě kruhové křižovatky Pražačka a s ní související výlukou. REPORTÁŽ ZDE..
Zajímavá výluka
(14.8.2005 , Petr Šašek)
V týdnu od 22.8. do 26.8.2005 bude probíhat zajímavá výluka na trolejbusových linkách. Zavedení této výluky je v souvislosti s výstavbou trolejového vedení na nové kruhové křižovatce "Pražačka" u hotelu Vladimír.
Trolejbusové linky číslo 51, 53 a 55 budou vedeny objízdnou trasou přes sídliště Vinařská a okolo Masarykovy nemocnice dále na konečnou Mírová. Noční linka 53 je vedena ve své trase, ale nahrazena autobusem. Na místo přesměrovaných linek bude zavedena náhradní autobusová linka číslo 30 v trase Divadlo - Hraničář - Hilarova - Bělehradská - Hornická - Střední školy - Krušnohorská - Elba - Stavbařů - Mírová. Interval na této lince bude ve špičkách 6 minut, v sedlech potom 10 minut. Z tohoto důvodu bude trolejbusová linka číslo 60 mimo provoz.
O víkendech 20.8.-21.8. a 27.8.-28.8.2005 budou na trolejbusových linkách 51, 52, 54, 55, 56 a 60 nasazeny autobusy. Na linkách 57 a 62 zůstává trolejbusové obsazení.
V rubrice Jízdní řády MHD zveřejněny výlukové jízdní řády pro linky 30, 51, 53 a 55 včetně objízdných tras.
Linka číslo 20 "CYKLOBUS"
(15.7.2005 , Petr Šašek)
Od 18.7.2005 je z důvodu nižší poptávky omezen provoz "cyklobusu", linky číslo 20, na úterý, čtvrtek a víkendové dny.
Linka 4X v provozu
(13.7.2005 , Jan Maxa)
Od středy 7.7.2005 je uzavřena příjezdová komunikace k podniku Metal. Z tohoto důvodu byla nejprve postavena spojka mezi Starými Předlicemi a podnikem Metal. Na této komunikaci byl nejprve povolen omezený průjezd a to pouze pro zaměstnance zmíněného podniku a od středy je jedinou příjezdovou komunikací k podniku. Z tohoto důvodu byla zprovozněna náhradní linka, která slouží pro dopravu zaměstnanců na všechny směny. Provoz je v trase Vlnola (přestup z linek 3, 7,18), dále přes zastávky Nové Předlice - U vozovny do zastávky Metal. Provoz linky je pouze v pracovních dnech a to čtyřmi spoji, z nich tři jsou párové a dva spoje jednostranné. Provoz linky bude podobu uzavírky ulice Jana Roháče. Pro tento účel byly vyvěšeny jízdní řády s podkladovou žlutou barvou.
Výluka na trolejbusových linkách
(24.6.2005 , Petr Šašek)
Kvůli pokládce asfaltového povrchu a úpravě trakčního vedení budou ve dnech 25.6. a 3.7.2005 nahrazeny trolejbusové linky č. 54, 56 a 60 autobusy v celých trasách.
Vozy 22 Tr v provozu
(23.6.2005 , Martin Čepický)
Flotila nízkopodlažních ústeckých trolejbusů, kterou tvoří 3 vozy typu 22 Tr, je po dlouhé době opět v kompletní sestavě k vidění v ústeckých ulicích. Tento typ vozů v poslední době provázela smůla. Po havárii vozu 601 se přidaly závady na kompresoru (602), elektronice (opět 601) a naposledy ložisko u vozu 603 (pozn. tyto údaje nejsou ověřeny s oficiální zdrojů).
Ústeckou jedenadvacítku už v provozu neuvidíme!
(4.6.2005 , Jan Vondruška, foto: Petr Ježek)
Ve středu 1.června u příležitosti dne dětí naposled vyjela v Liberci do provozu souprava 21+20. Dopravní podnik nám potvrdil, že obě T2 se tak symbolicky rozloučili s provozem v Liberci. Zároveň byla potvrzena naše poslední informace, že "naše" jedenadvacítka se vrátí zpátky do Ústí nad Labem!! Stane se tak po 34 letech. Podle nepotvrzených informací bude stát někde na Střekově a sloužit jako restaurace, stejně jako je tomu u některých pražských tramvají.
Vozy 22 Tr mimo provoz
(4.6.2005 , Martin Čepický)
Nízkopodlažní kloubové trolejbusy 22 Tr e.č. 601 a 603 jsou z technických důvodů mimo provoz. Přesnou příčinu se redakci nepodařilo zjistit, dle neportvrzených zpráv má 601 závadu na elektrice a 603 závadu na nápravě. Z nízkopodlažních trolejbusů tak můžeme v ulicích města potkat pouze vůz e.č. 602.
Modrý autobus 373
(1.6.2005 , Jan Maxa)
Zcela náhodně byl ve vozovně v Předlicích zaznamenán vůz e.č. 373 v nové celovozové reklamě. Tato reklama je neobvyklá především svou modrou barvou, s kterou vůz připomíná spíše "barvy" jiných dopravců v regionu.
Trolejbusová výluka
(31.5.2005 , Petr Šašek)
Dne 5. června 2005 bude zavedena náhradní autobusová doprava na všech trolejbusových linkách. Od 13.00 hod. budou postupně nasazovány trolejbusy.
Výstavba dálnice D8 omezí MHD v Trmicích
(31.5.2005 , Petr Šašek)
V létě bude v souvislosti s výstavbou dálnice D8 v oblasti Trmic omezen provoz v ulici Jana Roháče - spojka k Metalu. Z tohoto důvodu bude zcela přerušen provoz v tomto úseku - týká se linek 3, 7, 18. Pro dopravu zaměstnanců Metalu bude zřízena náhradní doprava v podobě nové linky 4X, která bude jezdit v trase Vlnola - Metal. Všechny spoje této nové linky budou navazovat na současné spoje linek 3, 7, 18, které zajíždějí k Metalu. Trasa linky 4X bude vedena po nové komunikaci začínající před Starými Předlicemi, která je v současné době uzavřena pro normální provoz.
::Úvod ::Redakce ::Kontakt