OBOUSMĚRNÉ DVOUNÁPRAVOVÉ VOZY GTM4 e.č. 71 - 80, 91 - 88 (1929/30)
<< Předchozí stránka | Další stránka >>

Provedení z roku 1933(Zdroj DPmUL)


Skříň vyráběl Ringhoffer Smíchov, elektrická část byla vyráběna ve firmě Československé závody Brown-Boveri & Cie v Drásově u Brna. Nové vozy byly určeny především na nové tratě do Chabařovic a Klíše. Z důvodu úspor nákladů probíhala konečná montáž přímo v Ústí nad Labem. Skříň s ocelovou kostrou a oplechovanými bočnicemi a čely byla dodána jako zcela uzavřená, což byla v Ústí nad Labem revoluční novinka. Vozy byla nazývané podle výrobce elektrické výzbroje Bovery, ale častěji podle původu skříně Pražáky. Vozy začaly být vyřazované z osobní dopravy v letech1962 - 1966 v souvislosti se zrušením Chabařovické a Klíšské trati, některé dále sloužily jako služební vozy. Poslední z nich se udržel do dnešních dnů, jako muzejní vozidlo Dopravního podniku Liberec ev.č.78. (www.prazsketramvaje.cz)
Evidenční číslo Výrobce
Typ
Rok výroby Rok zařazení Provoz Rok
vyřazení
Upřesňující údaje Foto
71 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1970 1954 - nové e.č. 81
1966 - jako služební vůz 81 + sněhový pluh
1970 - zrušen

72 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1968 1954 - nové e.č. 82
1964 - jako služební vůz 82
1968 - zrušen

73 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1954 - nové e.č. 83
1966 - zrušen ihned po ukončení provozu na trati přes Klíši
 
74 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1954 - nové e.č. 84
1964 - jako služební vůz 84
1966 - zrušen ihned po ukončení provozu na trati přes Klíši
 
75 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1962 1954 - nové e.č. 85
1962 - zrušen
 
76 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1963 1954 - nové e.č. 86
1963 - zrušen

77 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1954 - nové e.č. 86
1966 - zrušen ihned po ukončení provozu na trati přes Klíši

78 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
stále v provozu 1954 - nové e.č. 88
1964 - rekonstrukce na kolejový brus 88
1969 - do DP Liberec jako e.č. 122
1969 - Liberec, jako prac. vůz e.č. 107/I
1987 - histrorický vůz DP Liberec

79 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1954 - nové e.č. 89
1966 - zrušen ihned po ukončení provozu na trati přes Klíši

80 Ringhoffer/BBC 1929 1929 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1954 - nové e.č. 90
1966 - zrušen ihned po ukončení provozu na trati přes Klíši

91 Ringhoffer/BBC 1930 1930 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1966 - zrušen ihned po ukončení provozu na trati přes Klíši  
92 Ringhoffer/BBC 1930 1930 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1966 - zrušen ihned po ukončení provozu na trati přes Klíši  
93 Ringhoffer/BBC 1930 1930 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1969 1964 - rekonstrukce na reklamní a vyhlídkový vůz "Pionýrka" včetně úpravy interiéru
1969 - zrušen

94 Ringhoffer/BBC 1930 1930 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1966 - zrušen ihned po ukončení provozu na trati přes Klíši  
95 Ringhoffer/BBC 1930 1930 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1965 1963 - na pracovní vůz 95
1965 - zrušen
 
96 Ringhoffer/BBC 1930 1930 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1970 1964 - na služební vůz 96
1970 - zrušen

97 Ringhoffer/BBC 1930 1930 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1966 - zničen požárem  
98 Ringhoffer/BBC 1930 1930 2 x 40,0
(1935/38 2x44,0 kW)
1966 1966 - zrušen ihned po ukončení provozu na trati přes Klíši  
Komentář:

Po dodání měly všechny vozy sběrač lyrový, v letech 1933 až 1937 proběhla jejich výměna za pantografy