ÚSTECKÉ TRAMVAJE
Historie ústeckých tramvají - příloha dopravního portálu ČNDS
TRAMVAJE.CNDS.CZ
Tratě - výběr témat
Tyto stránky v současné době prochází rozsáhlou rekonstrukcí, prosím omluvte případné nedostatky - při jejich zjištění kontaktujte redakci ČNDS. Děkujeme.
STŘEKOV - Prodloužení střekovské trati směrem k nádraží
Již jednou jsme se zde na těchto stránkách věnovali prvnímu květnovému datu ve spojitosti s ústeckými tramvajemi, a to tramvajovému provozu na Prvního máje. Tento den v roce 1953 se však nezapsal do dějin tramvajové dopravy v Ústí nad Labem pouze přepravou masy lidí do centra města k oslavě Svátku práce a následně i jejich dovezením zpět do jejich domovů, ale i ... pokračování zde.
STŘEKOV - Zrušení střekovské trati
Posledně uvedeným snímkem v úvodním fotu jsme si připomněli tramvajový provoz na Střekově. Na den 30. června připadlo opět jedno ze smutných výročí z historie provozu ústeckých tramvají. Tohoto dne roku 1968 byl ukončen provoz na celé střekovské trati a doprava byla nahrazena autobusy. Tato trasa sloužila cestujícím od 9. srpna 1936, kdy byl zprovozněn nově postavený most přes Labe. - pokračování zde.
NEŠTĚMICE - Kanon + Veslařská ulice
V tomto článku se podíváme na tramvaje na několika, pro fandy ústeckých tramvají naprosto neznámých fotografiích, které se redakci podařilo objevit teprve před nedávnem a od autora pana Málka také získat svolení k jejich naskenování a následnému zveřejnění. Podívejme se a zavzpomínejme spolu s ústeckými tramvajemi na kolejový úsek mezi stanicemi Krásné Březno a Svádovský přívoz. - pokračování zde.
NEŠTĚMICE - Výročí k ukončení trati a provozu vozů typu Tatra T2
V sobotu dne 31.1.1970 byl ukončen tramvajový provoz z Předic do Trmic a z Krásného Března do Neštěmic, k tomuto datu ukončily také svůj provoz v Ústí nad Labem tramvaje typu T2. K tomuto výročí se vracíme malým miniseriálem černobílých fotografií, kterým zdokumentujeme provoz tramvají T2 v Neštěmicích. - pokračování zde.
KRÁSNÉ BŘEZNO - nástup do tramvaje
V několika posledních aktualizacích jsme měli možnost a potěšení si prohlédnout fotografie pana Málka s námětem tramvaje v oblasti okolo Krásného Března. Těch fotografií je naštěstí dost, proto vás, čtenáře těchto stránek, postupem času seznámím se všemi. Dnes tedy v tomto trendu seznamování budeme pokračovat krátkým seriálem tří fotek, ukazujících tak běžnou a každodenní činnost, jakou by nás snad ani nenapadlo dokumentovat - a to nástup do vozidla MHD. - pokračování zde.

KLÍŠE - Ukončení provozu na klíšské trati
Dne 4.4.1966, tedy přesně před 40 lety, byl ukončen tramvajový provoz na Klíši (konkrétně v úseku od odbočky Masarykova – Beethovenova ke Špitálskému náměstí). V tento den jezdila na lince č.8 tramvajová souprava složená z MV 90 a vlečného vozu. Na motorovém voze byl nápis „Tramvajáci se loučí s občany Klíše“, vlečný vůz neznámého ev. č. byl bez nápisu. - pokračování zde.
VAŇOV - Výročí k zahájení provozu
V dnešní aktualizaci stránek o ÚT se na několika fotografiích vrátíme o několik desítek roků nazpět a připomeneme si vaňovskou trať, jejíž první část byla zprovozněna 15.2.1925. Zajímavostí je, že tato trať byla postupně ještě dvakrát prodloužena (s datumy zprovoznění 25.8.1928 a 15.5.1938), a to až do samotného Vaňova. Tato trať byla téměř po celé své délce jednokolejná s několika výhybnami. - pokračování zde.

TELNICE - Výročí ukončení provozu
Posledního prosince roku 1955 byla zrušena jedna z nejhezčích tratí ústeckých drah, a to trať na Telnici. V roce 2005 si připomínáme 50 let od zrušení provozu. Pojďme si trochu popsat tuto trať a nahlédnout na pár fotografiích, kudy vůbec tato trať projížděla. Trať se začala stavět od března 1911 a od Nového roku 1912 byl i zahájen provoz. Tato trať se stala nejdelší v síti ústeckých tramvají a byla napojena na již provozovaný úsek Bukov - Hlavní pošta. Z Bukova byla trať vystavěna - pokračování zde.

TELNICE - Zimní příběh
V podkrušnohoří udeřila sněhová vánice. Na zvlněném terénu mezi Varvažovem a Podhořím se udržoval provoz jen s obtížemi. "Černá můra" jako sněhový pluh si razila cestu závějemi a uvízla. K tomu ještě sněhová vichřice způsobila, že kolem zablokovaného vozu se vytvořila ohromná návěj. Při uvíznutí se přepálila trolej, jelikož řidič zřejmě pustil kontrolér na jízdu bez odporů a vůz se přitom nehnul z místa. K místu nehody z Telnice později dorazila souprava, která též uvízla - pokračování zde.
CHABAŘOVICE - Tramvajová trať do Chabařovic - definitivní ukončení provozu
Dne 31.3.1964 byla na třetí pokus uzavřena tramvajová trať do Chabařovic. V prvním případě to bylo 31.8.1963 ukončením denního provozu osobní přepravy, v druhém případě zrušením nákladní dopravy na podzim téhož roku a ve třetím, již zmiňovaném případě, ukončení noční osobní dopravy – tedy přesně před 42 lety. S historií této trati se můžete seznámit .. - pokračování zde.

CHABAŘOVICE - Projekt tramvajového propojení ÚL s TP a MO
Jistě již každý z vás jednou zaslechl něco málo o projektu propojení tramvajových provozů měst Ústí nad Labem, Teplic a Mostu. Pokud ne, tak ten má u redakce veliký vroubek a mínus, protože se o tomto projektu již na těchto stránkách jednou psalo a svědčí to o tom, že tyto stránky nečtete důkladně - navigace viz. Úvodní stránka / Menu / Historie / Z dobového tisku - zde hned druhý článek ... - pokračování zde.
Zabezpečení jednokolejné trati
V poslední době byla všemi médii přetřásána tragická událost, která se nedávno stala na jednokolejné tramvajové trati v Ostravě, která byla bez jakéhokoliv technického zabezpečení a spoléhalo se pouze na řidiče. O té ostravské nehodě si lze vyhledat na netu všechny podrobnosti, pojďme se však zamyslet nad otázkou, jak byly ochráněny obousměrné jednokolejné úseky tramvajové sítě v .. pokračování zde.
Oprava křižovatky u hlavní pošty
Jedná se o rozsáhlou opravu tramvajového kolejiště na křižovatce u bývalé hlavní pošty. Tato situace byla zdokumentována i na filmovém pásu a tento film se objevil jak na videokazetě vydavatelství WOLF o tramvajích 6MT v Ústí nad Labem, tak zároveň na videokazetě a následně na DVD o UL na starých kinematografických dokumentech. U obou těchto dokumentů však nebylo přesně uvedeno ... pokračování zde.
::Úvod ::Redakce ::Kontakt