ÚSTECKÉ TRAMVAJE
Historie ústeckých tramvají - příloha dopravního portálu ČNDS
TRAMVAJE.USTECKETRAMVAJE.COM
První máj (svátek práce)
Dnes se vrátíme o několik desetiletí zpět a připomeneme si na několika méně známých fotografiích kdysi bouřlivé a masové prvomájové oslavy v Ústí nad Labem v souvislosti s tramvajemi.
Na prvních třech snímcích jsou vidět pracovníci DP v různých průvodech, na dalších čtyřech slavnostně vyzdobený motorový vůz evid. č. 79 v prostorách bývalé tramvajové vozovny na Bukově s portrétem Klementa Gottwalda na čele vozu. Takto vyzdobená tramvaj se jistě vyjímala v prvomájovém průvodu mezi alegorickými vozy stejně jako MV evid. č. 93, tzv. Pionýrka ke konci šedesátých let. Byla to jedna z mála příležitostí, kdy bylo možné vidět jet tramvajový vůz přes Mírové náměstí „v protisměru“, tedy od Grandu k Předmostí. Na posledních dvou snímcích jsou vidět odstavené tramvajové soupravy v ulici Malá hradební a u hlavní pošty, aby ihned po ukončení prvomájového průvodu zvládly odvézt množství lidí do jejich domovů.

Prvomájový budíček a ÚT
V minulé aktualizaci jsme si připomněli kdysi bouřlivé a masové prvomájové oslavy v Ústí nad Labem v souvislosti s tramvajemi.
Dnes se k tomuto svátku vrátíme pouze krátkou vzpomínkou jednoho z pamětníků, který si vzpomíná na každoroční prvomájový „budíček“, který byl prováděn tramvajovou soupravou ve složení – motorový vůz + otevřený letní vůz. Tento otevřený letní vůz byl plný muzikantů z hudebního tělesa kapelníka Komorouse a společně s tramvají projížděli od časného rána ulicemi města i přilehlých čtvrtí a říznou dechovkou zvali do prvomájového průvodu. V tento den jezdily tramvaje pouze ráno a pak až po skončení prvomájového průvodu.
Informace o letním voze, zmíněného v této vzpomínce, mě inspirovala k tématu příští aktualizace, kdy se k těmto jistě zajímavým vozům provozovaných v UL v krátkosti vrátíme.

::Úvod ::Redakce ::Kontakt